Welcome Myspace Comments
SITI SYAZWANI ZAINUDDIN PUNYA BLOG

Followers

Monday, March 14, 2011

alahai cuti sekolah....!!

assalamualaikum....

tengkiu mr. g


bila cakap pasal cuti sekolah mesti semua budak-budak sekolah syok kan. teringat pulak masa aku sekolah dulu..syok pulak bila fikirkan pasal sekolah...kalau dulu masa sekolah selalu cakap bila la sekolah aku ni nak habis...besa la malas nak pi sekolah..
tapi kalau sekarang rindu pulak nak pi sekolah..nak jumpa kawan-kawan..nak jumpa cikgu...eerrrmmm kan best kalau boleh diputarkan masa balik..nak aja aku belajaq lek-lok..xmau men-men...huhuhuuu...
tapi semua tu xleh nak diputarkan balik....

kalau time cuti sekolah..aku lah orang yang paling suka sekali...
bukan pa pun..saja nak rehat..xmau nak tengok buku...nak bangun tidoq lambat..heheheee...
maklumlah kalau cuti sekolah boleh pi jalan-jalan ngan famli...
pastu de pulak citer yang best kat tv...
bukan senang nak tengok tv..kalau time sekolah malam-malam kena stdy...
buat keja sekolah..kalau x buat conform kena marah ngan cikgu kat sekolah....

aku dulu sekolah kat sek men khir johari...kat sungai petani...
aku sekolah kat situ dari form 4 sampai form 5..aku ambik kelas sastera je...
x macam budak len yang pandai-pandai tu depa ambik kelas sains...
walaupun kelas sastera bukannya kita xleh berjaya kan...jangan pandang budak kelas sastera ni
sebelah mata ja taw...boleh gak berjaya dalam hidup...

alahai cuti sekolah...kalau cuti sekolah mesti akan dapat banyak homework kan...
time cuti sekolah ni la cikgu-cikgu nak bagi punya banyak homework kan...
eerrrrmmmmmmmmmmmm..mau x mau kena buat gak kan....

tengkiu mr. g

a'ah 1 lagi kalau dah time cuti sekolah mesti mak ayah kita xmau kita buang masa ja kan..
macam-macam depa pikir nak buat kat kita...
kalau kita bila dah cuti mesti nak enjoy nak lepak-lepak kan...
tapi conform xleh nye kalau mak ayah kita dah plan untuk kita masa cuti sekolah....

tengkiu mr. g

tu semua kengan masa sekolah..sekarang aku dah keja..xleh la nak ikut macam budak-budak sekolah...
kena la keja..kena memikul tanggungjawab menjaga company my ayah....
mau xmau kena gak la keja ngan dia kan...tapi ok pe keja ngan my ayah..
bukan keja free je taw..dapat gaji pulak tu..leh la bulan-bulan simpan duit...
bukan apa untuk masa depan gak kan...aku ni belajaq pun boleh la tahan...kalau nak sambung stdy tu boleh lagi..tapi kecian pulak kat my ayah...xdak sapa nak tolong dia...
alhamdulillah sampai sekarang dah nak masuk 2 thun dah aku keja ngn dia...
syukur sangat-sangat dapat bekerja kat sini...boleh la belajaq cikit-ckit pasai company..
pasai kontraktor ni...maklumlah sepatah haram pun aku xtaw...so kena la belajaq kan...
xrugi pun kalau kita belajaq kan...sekurang-kurangnya da pengalaman aku bekerja...
pengalaman aku berkomunikasi ngan orang...

so....manfaat kan lah cuti sekolah anda...bertanggungjawablah kepada kerja anda sekalian...
oklah sampai sini aku punya story...
ariyosss amigossss.....
see yeeeahhh....!! 
.................................







No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...