SITI SYAZWANI ZAINUDDIN PUNYA BLOG

Followers

Friday, March 11, 2011

bila tsunami melanda.....

salam,,,,

lama plak x update belog ni...sbb xdak story ni citer...korang de tgk berita x...ala pasal jepun dilanda TSUNAMI...
masya allah..dasyat sungguh malapetaka ni kan...dalam sekelip mata habis suma dilanda...
kejadian yg x kita duga nk jadi...
takut bila tengok kejadian mcm tu kan..tp kita xdak kuasa nk menghalang dari terjadi...
hari ni suma paper dok cerita pasal jepun dilanda tsunami...gempa yg begitu kuat sekali telah menyebabkan berlakunya tsunami tu...
bila bercakap pasal tsunami teringat pulak ngn tarikh ni...26 disember ...
eehhh..x ingat pulak tahun bape tsunami melanda malaysia...heheheee...sori eekkk...

takut bila fikirkan pasai tsunami ni...ia lah takut jadi balik kat negara kita ni...walaupun dalam sekelip mata saja berlaku..tapi akibat dari tsunami tu akan menyebabkan banyak yg terkorban..banyak yang kerugian dan kehilangan orang yang tersayang,....bila dok cerita pasal tsunami ni...aku penah melawat tempat yang terkena tsunami yang agak teruk gak la..
tempat yang aku pi tu kat phuket, thailand....tempat tu kan menjadi tumpuan orang2 mat saleh berjemur...
memang patut la ramai yang terkorban...sebab sepanjang pantai tu ramai mat saleh dok bersantai...
walaupun terkena tsunami phuket tetap menjadi pilihan warga mat2 saleh ni...
sekarang phuket terutamanya berdekatan dengan pantai telah maju berbanding sebelum kejadian...

sekarang tsunami telah melanda jepun pulak...cuba korang tengok gamba ni...

tengkiu mr. G

dan ni
tengkiu mr. G

MASHA ALLAH....sampai begitu sekali ombak yang menghempas rumah-rumah yang berada di sekitar pantai tu....ni satu lagi pic yang nak dikongsikan dengan korang...

cuba tengok nie.....

tengkiu mr. G

tengok lah putaran air laut tu...takutnya...korang nampak x ada kapal yang cuba melawan putaran air tu...
cuba kita fikir dapat x dia selamatkan diri dari putaran air tu...fikir-fikirkanlah...

lastly......

marilah kita renungkan bersama-sama betapa bertuahnya kita berada di bumi malaysia...
jauh dari bencana alam...jauh dari sebarang rusuhan dan bermacam-macam lagi...
so...hargailah negara kita...
bak kata pepatah Prof. Ezi Haji Ali....
"RENUNG-RENUNGKAN DAN SELAMAT BERAMAL"
bye..bye..bye....!!! :)





No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...